Fogy píše: Prostě když si člověk spočítá, co si ve skupině lidí z takových dungeonů odnese a veme v úvahu riziko výlehu, ať už vinou čehokoliv (lag, save, podcenění, unskill) + k tomu připočte šanci na pojezd od PK, tak si uvědomí, že z toho fakt nic není a naopak, že to dokáže být ztrátové.
Lidi co tady reagují byFogy píše: Třebas moje poslední zkušenost, kdy jsme byli ve 2-3 lidech sérii yomo, FDD, CV, dec -> co se týče itemů, tak celkově jsme si odnesli 2x +9 zbraň (club, barda), rang část, 1x +20 pláty, 2x soul shard, 1x cobb a pak nějaký šperky. Doba strávená v dungeonech cca 5 hodin. Použitelné předměty - rang část, šperky, 2 souly a cobb. Dělba mezi 2-3 lidi.
1) v žádném z těch low dungů nelehli
2) většina z nich by je dala na solo kdyby na to přišlo a v těch 2- lidech možná ani ne polovinu času
Proto mi jejich posty nepřijdou uplně objektivní. Ano vydělat si jde ale co píše Fogy je prostě pravda, mnohem líp a víc si hráč vydělá harvem v icu/pvp zoně/různě na povrchu než dungováním a to bez rizika (všude tady si pro tělo dojdeš pokud tě zrovna nezabilo pk). A nemyslím že by jeho post byl nějak mimo jak se vám ostatním zdá. Vaše rada zní "nauč se líp hrát nebo si ber do dungu slabší equip(čím si natáhne dobu v dungu (menší dmg) a logicky zvýší tu šanci, že tam někde chcípnou (méně hp/ar, pomalejší zabíjení mobů)) a přestaneš prodělávat na low dungách".
To jen že nevidím tohle moc jako radu nebo zdůvodnění. Ale pro Fogyho napíšu proč je ta situace kolem pokladů taková jaká je:
Kdysi dávno když DP začínalo se dalo v pokladu prakticky kdekoliv najít cokoliv. Např si pamatuju že první sochu jsem viděl v pokladu v hytlu (tehdy tržní cena 200k a to to nikdo nechtěl protože byly domky za skilly), z deceitu sem měl NB robu na necra, wire v pokladu v destardu (který zdaleka nebyl takový HC dung jako je ted)... A v top dungách které se stavěly a upravovaly a lidi měli problém je dojít byly zase poklady pohádkové (jako 10-12 soch hromada wire, ... někde se snad daj ještě sehnat fotky těch pokladů). Postupně se ozývali lidi když někdo někde něco vybral že "my jsme měli v pokladu tohle, a někdo jiný tam šel a měl tam poklad mnohem lepší ... support!" atd
Nevím přesně kdy se to změnilo, ale z části kvůli nadávek hráčů na velké rozdíly v pokladech a zčásti možná i snahu GM omezit ekonomiku kvůli zlepšujícím se hráčům, a menšímu výlehu v dungách... Od nějaké doby jsou v pokladech ty stejné itemy s tím že v low/medium dungách nic než běžné věci nenajdeš - tím se udělaly ty stonásobné rozdíly v ceně pokladů v top dungách a medium/low dungách. Na druhou stranu, nikdo neřekne že měl v decu 2 coby a někdo jiný tam měl topko.
Hráči se ozývali že jsou doplnováky o ničem, protože v low dungách najít doplnovák s tím kolik lidí tam chodí je skoro nemožné a i když tam byl, tak v něm měli jen bordel -> často jsi prošel dung a vynesl sis pár gp a item žádný. Doplnováky do low dungů se dávají stejně často jako v těch top. Takže se udělaly lokáče. Málokdy se stane, že lokáč v dungu není doplněný. Ale stejně jako v doplnovacích pokladech ani v lokáčích není nikdy nic opravdu cenného. Ten lobing za pro zkušené hráče "bordel" v pokladech se opakoval tak dlouho až sme se dostali na současný stav viz post decaleba "Osobne uz jsem za zmenu v doplnovani pokladu GM podekoval, dnes je urcite doplnovak s mene itemy a pouitelnymi.".
Jak tady píšou lidi s pokladama top dungů nemají problém, protože hraje tak málo lidí, že jim nikdo do těch dungů nechodí a než to celé obejdou tak jsou poklady doplněné znova a cena těch pokladů je v milionech ... v low dungách jsou ty poklady půl dne (jestli vůbec) a zbytek týdne se chodíš dívat na prázdnou truhlu a jsi odkázaný na drop z mobů a z lokáče máš ten jeden item na hlavu (a někdy ani to ne když v lokáčích bývají i nepoužitelné věci).
Každopádně současné nastavení je z velké části důsledek chování hráčů. Takže pokud bys chtěl docílit nějaké změny musíš počítat s tím že poklady na DP mají nějakou historii a nějaké důvody proč to takhle je byly.
Za mě: vrátil bych staré poklady: kdekoliv může být cokoliv (samo ne pokaždé), udělat automatické doplnování pokladů(promile šance na vzácnější item v low dungách) at se doplnují poklady klidně každý den. Hráči budou chodit všude a budou hrát i když si neposkládají těžký dung. V low dungách by měly být poklady častěji, pořád to stojí čas a solo harv by měl vynášet méně než jakýkoliv dung pro x lidí (snad až na nb dungy:) ).
Silně pochybuju že se to zavede, ale i tak dám příklad jak by to mohlo být nastavené: doplnování pokladu jednou za den, pokud by byla šance 1:365 na top item typu část na sochu, topko, zbran, část na skládačku vadilo by někomu že průměrně jednou za rok, v náhodné dny, bude mít dungu 1 poklad s takovým itemem a podobně(jen častěji -> větší šance) na itemy které jsou vzácností někde mezi?
Prostě mi to chybí ... kdy člověk přišel ke truhle a nevěděl co bude uvnitř ... tedka se člověk ani na poklad v dungu nemusí dívat a stejně ví +- co tam je.