na DP jsem se letos v kvetnu vratil po opravdu dlouhe pauze a po nekolika zkusenostech ze zahranicnich osi-like shardu.
Jedna z prvnich veci ktere jsem na DP webu spatril byla tato SOS novinka

Rozhodl jsem se vam napsat touto formou, neb rad bych zustal jen obycejnym hracem a jen velmi nerad bych do UO investoval jeste vice casu nez doted, a jeste ji nazyval praci.Vážení hráči,
rádi bychom se na Vás, hráče, obrátili s prosbou o pomoc. Chtěli bychom...
Napište nám prosím, co od té práce a snad i někdy zábavy očekáváte...

Na DP probehla velka rada zmen, ale presto zbyva prostor ke zlepseni, no ne? Obzvlaste pak takovych, ktere by se adaptovali na vymirajici populaci. Myslim, ze mam nejaky napady v kapse a rad bych na ne znal nazor hracu i GMs.
1) Pripojenych hracu: 1, co ted?
Je podle me skoda, ze ve chvili kdy si chci zahrat Ultimu a neni pripojen nikdo ze spoluhracu, tezko hledam vhodnou aktivitu.
Zajima me jestli se do budoucna tahle situaci zmeni? Jakoukoliv formou napr. daily questu ve standartnim MMORPG formatu, tedy "jdi, zabij a prines" nebo "escort" questy. Neco nenarocneho, noveho, ne uplne stereotypniho. Aby se zase hraci vratili do prirody a vyuzili cely svet Britanie, ne jen sve rune booky. V souvislosti s tim mozna ozivit faunu a proste to cely tak nejak zvelebit.
Vetsina soucasnych questu je urcena pro konkretni class, malou skupinku a nebo jsou za ne, uprimne, smesne odmeny. Ocekavam neco ve smyslu, co by jste chteli za 15-30minut hrani? Ale 15-30 minut na UO uz neni jako pred osmi lety. Jsme starsi, ne? Mame prace, ne? Zivot, mozna?
Taky aby bylo jasno, ja tam nechci sochy draty, ale navrhoval bych predevsim GP, MC a vyjimecne prilezitostne i male mnozstvi (5 rekneme) AC. Z itemu pak hlavne mystiky, coby, sutry... Zkratka zakladni spotrebak.
Usnadnite hru nejen novackum, ale i lamam jako jsem ja, urcite neuskodite starejm mamonarum a mozna i vy se u toho nakonec vyblbnete.
2) What do we want? Time! When do we want it? Yesterday!
Taky bych v prvni rade chtel smeknout, neb tady mam pocit ze si rozumime. Tahle situace s casem stravenym v dungeonu na Ultime je fascinujici. Nikdy jsem si na to nestezoval, bylo mi 17 a kdyz jsme v Pride stravili 11 hodin kvuli krizovka, klidne jsem cely dopoledne zaspal, ze jo.
Hodne se to zlepsilo s prichodem specializaci, jenze vzajemne zhorsilo s ubytkem hracu. Ted nas tedy chodi mene v silnejsich vybavach,ale stale pokud se bavime o top dungeonech jako Desp/Pride/Destard - ten casovej usek bych si troufl oznacit jako 3-8 hodin (znovu - nejvic casu ztraceji hraci sami, at uz slackem nebo krizovkami - ktere ke hre ale patri).
I tady probehla dobra reakce ze strany GM teamu pri vytvareni novych dungeonu jako Elementy nebo Citadela - snadno udelat chybu a polozit vypravu, nebo dobre zahrat a uspesne dokoncit v normalnim case. Dobra prace.
A i tady by se podle me dalo v onom trendu pokracovat, myslim ze uplne super vec by byli World Bossove!
Nebudu to dlouze rozvadet, nastinim koncept : kratky RP pribeh se skrytou napovedou (co a kde zhruba mame vlastne hledat), silne monstrum s pokladkem v tele a nekolik jeho slabsich sluzebniku okolo - encounter nastaveny tak aby skupince 3-5 lidi trval v idealnim pripade 30 minut. Takove encountery by se mohli objevovat myslim si s tydenni frekvenci a byla by to i super prilezitost pro mensi guildy, ktere jiz bohuzel dnes neslozi top dung. A znovu! Tam se muzete vyblbnout, rekl bych vic nez na ukladani logu AFKujicim alchymistum.

Znam dva encountery, je to Lord Ancient Snake a Ohradka v Delucii (s moznosti PvP), jsou to dobre priklady mnou nastineneho konceptu a myslim ze by to je nejlepsi forma PvM pri soucasne populaci.
3) Player vs Nobody
Velka skoda dalsi z dusledku vymirajici populace je neaktivni PvP - ja osobne nejsem velky pvp fanousek ani skiller, stejne si ale myslim ze v samotnem pvp tkvi velke kouzlo Ultimy. Aktivnich frakci se uz asi jen tak nedockame, PK take nemaji velkou motivaci hrat. Dobry zacatek by ale mohli byt PvP eventy - napr. turnaje buchen a prsku, ale i pvp mass quest (ok, v tomhle pripade by nejspis "mass" znamenalo 8-10 hracu, ale kdo vi!). K tomu uz snad nemusim vic rikat

Zjednoduseni instalace klienta je velmi povedene, rozbal a jed donutilo hodne hracu alespon nakouknout

Chvalyhodna je aktivita DP na socialnich sitich, myslim si ze pravidelne eventy a tyto kratke a zabavne encountery by prave prostrednictvim facebooku mohli zlakat par z tech, kteri uz na to dnes nemaji cas. To je nejcastejsi, a padny, argument neaktivnich hracu.
To by bylo prozatim vsechno :p
The Curious Freak