Necromancer
Napsal: 29.08.2006 23:01:36
Necromancer je jakýmsi hybridem mága. Do vínku mu byla dána část jeho kouzel, menší zásoba many a vyšší obratnost. To by se mohlo zdát jako ztráta, nebýt schopnosti nekromancie, kterou nikdo jiný než necromancer nemůže využívat. Necromancer může zároveň nosit kostěné brnění, které sice není tak praktické jako róby pro mágy, ale v zásadě poskytuje lepší ochranu necromancerovy křehké fyzické schránky. Necromancer zároveň zvládá o něco lépe léčit než mág a věřte mi, v boji je to znát. Spolu s vyšší obratností (nepřátelé vás tak často nezasáhnou) je tedy necromancer, dalo by se říci, hůře zabitelný než jsou mágové. To však neznamená, že se můžete vrhnout do čela bitevní vřavy. Silnější nestvůry vás stejně položí na dvě rány, takže nezbývá nic jiného než být opatrný a neustále se orientovat v situaci.Tato příručka vznikla jako průvodce pro začínající necromancery a neobsahuje proto návod k tomu jak být silný a jak dokonale zvládnout své povolání. Slouží hlavně k seznámení se s tím jak necromancerské povolání funguje a k uvedení do ovládání. S některými částmi této příručky možná mnozí nebudou souhlasit a možná budou mít pravdu. Příručka je pouze nástíněním necromancerových možností. Případné nedostatky a nesrovnalosti v této příručce již se musí každý necromancer doučit sám. Proto si uvědomte, že po přečtení následujících řádků toho bude ještě mnoho, čemu se budete muset naučit a stejně tak vás příručka nenaučí taktice, která je už jen a jen na vás. Příručka se zabývá převážně využitím necromancera v boji s monstry (PvM).
Tak. To by byly kouzla, která jako necromanceři budete využívat. Nyní se pojďme věnovat necromancerské knize. Používá se jinak než magická kniha. Po jejím otevření opět můžete nalistovat kouzla která máte v nabídce, avšak pokud se je pokusíte zakouzlit, objeví se vám v batohu 100 kusů barevných svitků. Tyto svitky reprezentují dané kouzlo a pomocí těchto svitků jej kouzlíte. Na kouzlo samozřejmě potřebujete dané regy. Svitky z necromancerské knihy nic neváží a jsou newbie - to znamená, že o ně nepřijdete po smrti. Jednotlivá kouzla mají nejnižší úroveň dovednosti necromancie, při kterém budete schopni je seslat. Následuje výčet necromancerských kouzel:Feeblemind - Kouzlo snižující protivníkovu inteligenci o určité procento. Účinek není příliš znát, ale protože čím nižší je protivníkova inteligence, tím vyšší zranění dostane od vašich kouzel, můžete Feeblemind čarovat před tím než hodláte někoho zasypat sprškou slabších útočných kouzel. Později je lepší využívat kouzlo Curse (viz. níže). Ideální ve spojení s kouzlem Mindblast (viz. níže).
Magic Arrow - Velmi esenciální kouzlo. Její zranění je velmi nízké a proto se nepoužívá na útok, ale kupodivu na obranu. Stane-li se vám někdy (a ono se stane), že budete paralyzováni nebo zmrazeni, jednoduše na sebe zakouzlete šipku a vaše paralyzace pomine (viz. níže u kouzla Paralyze). Stejně tak se používá na vyčerpání kouzla Magic Reflection (viz. níže).
Night Sight - Umožňuje vám vidět ve tmě. Když je tma, zakouzlete na sebe světlo. V budoucnu je pak lepší používat kádě se světlem, jiste přijdete na to proč.
Weaken - Sníží sílu cíle, podobně jako kouzle Feeblemind sníží inteligenci. Užitečné jen v začátcích, monstrum s menší silou způsobuje nižší zranění. V budoucnu je pak lepší používat kouzlo Curse (viz. níže).
Harm - Základní útočné kouzlo. Ze začátku velmi účinné útočné kouzlo, dokud nepřijde Lightning (viz. níže). Krátká doba kouzlení z něj dělá šikovné kouzlo na dodělání nepřítele. Hodí se také na vyčerpání kouzla Magic Reflection (viz níže).
Poison - Nakazí cíl slabým jedem. Používáno v obraně. Pokud jste totiž nakaženi jedem, nenakazí vás žádný další, dokud neuplyne trvání toho prvního. Proto kouzlete kouzlo Poison sami na sebe, aby vás něco neuštknulo mnohem prudším, smrtelným jedem.
Curse - Kouzlo, snižující protivníkovu sílu, obratnost a inteligenci o určitou hodnotu. Usnadňuje boj přátelům útočícím nablízko, docela nepříjemně oslabuje nepřátelské hráče, zvyšuje účinnost vašich kouzel.
Fire Field - Vytvoří ohnivou stěnu, která bude pomalu zraňovat cíl v ní stojící. Pozor, stojí výrazně více regů než ostatní kouzla.
Lightning - Dalo by se říci základní útočné kouzlo.
Blade Spirits - Na daném místě vykouzlí takový sekáček, který zaútočí na nejbližší živou bytost nebo příšeru, to znamená včetně vás. Při šikovném zacházení se však dá navést na nepřítele. Velmi užitečné kouzlo na odlákání pozornosti. Kouzlete ho, trénujte...hodně vám to dá.
Dispel Field - Odkouzlí jedno políčko libovolného stěnového kouzla (Fire Field, Paralyze Field...viz. někde okolo).
Magic Reflection - Zakouzlí na cíl kouzlo, které odrazí magický útok, který bude následně na cíl veden, zpět na svého sesilatele. Velice užitečné kouzlo. Pokud ho kouzlí váš protivník, použijte na něj kouzlo Magic Arrow nebo Harm (viz. výše). Magivké zrcadlo vydrží aktivní až několik minut.
Mind Blast - Velmi specifické kouzlo. Mezi vámi a cílem dojde k mentálnímu souboji, jehož vítězem je ten s vyšší inteligencí. Poražený pak utrpí zranění úměrné rozdílu inteligencí. Kouzlo je použitelné prakticky jen na hloupé válečníky.
Paralyze - Jedno ze základních kouzel. Umožňuje paralyzovat nepřítele tak, že se nemůže pohybovat, dokud neutrpí jakékoliv zranění (potom účinek kouzla zmizí). Pozor! Paralyzovaný nepřítel může stále čarovat, střílet ze střelných zbraní a útočit na blízko. Kouzlo trvá pár minut.
Poison Field - Vytvoří jedovou stěnu, která každého kdo skrz ní projde nakazí slabým jedem. Pozor, stojí výrazně více regů než ostatní kouzla.
Summ. Creature - Pro necromancera jedno z nejužitečnějších kouzel. Zobrazí menu ze kterého můžete vybrat nestvůru, kterou vykouzlíte a která bude poslouchat vaše příkazy. Bližší popis kouzla níže. Kouzlo trvá pár minut.
Dispel - Odčaruje veškerá kouzla na daném cíli. Odčaruje vykouzlenou nestvůru.
Explosion - Způsobí středně veliké zranění v krátké vzdálenosti okolo cíle. Využitelné na větší množství slabých nepřátel.
Mass Curse - Na všechny nestvůru a hráče v dané oblasti zakouzlí kouzlo Curse (viz. výše). Jako jedno z mála kouzel lze čarovat přes zeď, to znamená nemusíte přímo vidět na místo, kam kouzlíte. Vyprovokuje cíl k útoku na vás. S tímto kouzlem experimentujte, má několik neocenitelných využití.
Paralyze field - Vyčaruje stěnu. Kdokoliv jí projde, bude v ní lapen pod účinkem kouzla Paralyze. Pozor, stojí výrazně více regů než ostatní kouzla.
Reveal - Odhalí všechny hráče a nestvůry schované ve stínu v dané oblasti. Doporučuji raději používat dovednost Detect Hidden.
Energy Field - Velmi užitečné kouzlo, které vytvoří neproniknutelnou stěnu na místě seslání. Pozor, stojí výrazně více regů než ostatní kouzla.
Flame Strike - Nejsilnější útočné kouzlo ve hře.
Energy Vortex - Vytvoří silný vír energie, který se chová jako sekáček vykouzlený pomocí kouzla Blade Spirits (viz. výše).
Ressuresction - Po zakouzlení na ducha oživí daného nešťastníka. Stojí-li nad svojí mrtvolou, údajně je šance na úspěšné seslání vyšší a mrtvola má zároveň po oživení všechny věci u sebe.
Tím jsme probrali necromancerovu nabídku kouzel. Ne méně důležité je pojednání o jeho dovednostech a jak je trénovat. Nejprve důležitá věc. Svět Ultimy je vytvořený tak, že veliká část všech skillů se dá trénovat při jejich používání a není tedy nutné někde zbytečně postávat a pořád dokola opakovat jednu a tu samou činnost a tím trénovat - makrovat. Třebaže je makrování možná o něco efektivnější, má oproti "žití" své postavy dvě veliké nevýhody. Za prvé to není zdaleka tak zábavné, jako lovení příšer, procházení dungeonů a všelijaké dobrodruhování, při kterém se zdokonalujete a za druhé tím nezískáte žádné zkušenosti. Pamatujte, že natrénovat vysoké skilly z vás ještě neudělá silné dobrodruhy. Je to jen část úspěchu. Otevírá vám jen nové možnosti, které se však musíte naučit využít a k tomu není snazší cesty, než postupným vývojem. Proto vás, mladí nekromanceři, nabádám, abyste netrávili nudné hodiny tréningem magie postáváním u banky. Žijte a vězte, že váš živout bude mít mnohem větší hodnotu a vaše skutky budou mnohem lepší. Vraťme se ale k původnímu záměru - k obeznámení s necromancerovými dovednostmi. Nebudeme se zde soustředit na výrobní nebo užitkové skilly, zaměříme se na skilly bojové, neboť okolo těch mají nováčci nejvíce otázek. Oproti mágům mají nekromanti dvě hlavní dovednosti, tedy magery a necromancy a často se ptají, na kterou z nich se mají při tréninku spolehnout. Cest je mnoho a proto neexistuje přímá odpověď, avšak budete-li se soustředit na magery, jen se tím přibližujete mágům a opomíjíte svůj skutečný potenciál. Proto vede skutečná cesta necromancera přes jeho nejbližší dovednost - necromancy. Nejen že je její trénink méně nákladný, ale zároveň i rychleji přivede požadované ovoce. Ideální strategie je tedy taková, že se mladý necromancer soustředí na trénink magery na podprůměrnou úroveň (35%) a následně veškerý svůj potenciál věnuje nekromancii až dokud jí nezačne nadprůměrně ovládat (60%). Od té chvíle již má takový potenciál, že přestává být nestvůrami loven a začíná je lovit. Proč, dozvíte se níže v kapitole věnující se vyvolávání. Kam bude dál necromancer upínat svůj trénink už záleží na jeho konkrétních potřebách. Býti dobrým necromancerem však neznamená naučit se zvládat jen tyto dvě dovednosti. Je tu spoustu dalších skillů, které by se správný necromancer měl naučit ovládat. První z nich je Meditation. Díky této dovednosti se necromancer naučí lépe regenerovat svou magickou sílu. Od začátku je dobré snažit se natrénovat tuto dovednost na mistrovskou úroveň. Stejně tak by se měl necromancer naučit odhadovat protivníkovu inteligenci (Evaluating Inteligence), neboť díky této dovednosti budou jeho útočná kouzla způsobovat větší zranění. Správný necromancer by měl taktéž ovládat dovednost ukrytí ve stínu (Hiding), jenž by měl ze začátku vytrénovat na podprůměrnou úroveň (30-40%), kdy se dovednost již začíná stávat použitelnou a kdykoliv bude příležitost, může se v ní zdokonalovat až do jejího mistrovského zvládnutí. Přestože necromancer se snaží přímým střetům s nepřáteli vyhýbat, často se mu přeci jen stane, že nějaké to zranění utrpí a pak přichází na řadu dovednost léčení (healing). Nikdy v ní sice nebude více než nadprůměrný, ale i přesto by si tuto schopnost měl osvojit a snažit se jí vytrénovat na co možná nejvyšší úroveň a to i přesto jak obtížné je se jí naučit. Stejně tak by se měl věnovat anatomii, jejíž nadprůměrné zvládnutí mu umožní vyléčit svá zranění s větším účinkem. Přestože jeho povolání není bojové, bude se mu hodit i zvládnutí základních znalostí taktiky, které mu v budoucnu pomůžou vyhnout se lehkým útokům ze strany jeho nepřátel. To jsou tedy základní necromancerovy skilly, které by měl umět, aby uspěl v boji proti svým nepřátelům.Summon Undead - Lze kouzlit od začátku - Náhodně vyvolá jedno ze tří typů monster, které bude poslouchat vaše příkazy. Zombie je nejslabší. Skeleton je o něco silnější. Liche se objeví málokdy a je velmi silný. Dávejte si veliký pozor při jeho ovládání (viz. níže).
Animate Dead - Lze kouzlit od 90 necromancy - Oživí mrtvolu daného mostra. Stane se z ní základní typ daného druhu a bude poslouchat vaše příkazy. Velmi silné kouzlo, pokud je s ním dobře zacházeno (viz. níže).
Necromancer's Armor - Lze kouzlit od začátku - Vykouzlí na vás magické kostěné brnění. Kvalita brnní je závislá na vaší slávě (fame). Kouzlo trvá skoro 10 minut.
Light - Lze kouzlit od začátku - Pokud má cíl na sebe zakouzleno světlo, tímto mu ho zrušíte.
Fire Bolt - Lze kouzlit od začátku - Středně silné útočné kouzlo, má vyšší účinnost na nepřátele s nižším obranným číslem. Vzhledem ke svým vlastnostem využíváno v boji hráče proti hráči. Čím vyšší necromancy, tím je silnější.
Hallucination - Lze kouzlit od 50 necromancy - Způsobí cíli halucinace. Nemá vliv na nestvůry, působí nepříjemnosti hráčům.
Clumsy - Lze kouzlit od začátku - Sníží malinko obratnost cíle. Kouzlo se používá hlavně na trénink nekromancie.
Curse - Lze kouzlit od začátku - Sníží staty (sílu, obratnost a inteligenci) cíle podle toho kolik má sesilatel nekromancie. V pozdějších fázích je slabší než ekvivalentní kouzlo přes magery.
Demiliche: 115N + 102,5M - Je vyšší verzí licha. Ztrácí ne fyzické odolnosti, ale jeho magické schopnosti zesílily a více se specializovaly. Velmi specifické monstrum které není snadné zvládnout, ale jeho síla může být drtivá.M=Magery, N=Necromancy
Rat: 20M - V určitých situacích lze použít jako klamný cíl. Prakticky nulová útočná síla.
Dark Oclock: 50M - Lze použít jako jízdní zvíře, což je také jeho primární použití.
Skeleton: 25N - Slabá základní útočná potovora. Brzy ji nahradíte něčím jiným.
Zombie: 30N - Slabá základní útočná potovora. Brzy ji nahradíte něčím jiným. Oproti kostře je pomalá, ale dává větší rány.
Skeleton (Axe): 40N - Slabá necromancerská nestvůra. Z přecchozích dvou si bere rychlost kostry a sílu zombie.
Ghoul: 50N - Středně silná necromancerská nestvůra. Svými pařáty občas způsobí nepřátelům středně silný jed. Přijdou silnější nestvůry než je Ghoul, ale nepodceňujte jeho sílu, přestože je pomalý.
Mummy: 60N - Silná necromancerská nestvůra. Taková silnější verze Ghoula. Pomalá, ale dává velmi velké rány a docela toho vydží. V jistých ohledech nenajdete za mumii náhradu.
Wraith: 70N - Silná necromancerská nestvůra. Je velmi rychlá a dokáže nepříjemně kousat a škrábat. Pro nepřátele je obtížné ji zasáhnout. Umí procházet dveřmi, aniž by byly otevřené.
Undead Corpse: 80N - Je zvláštní necromancerský počin. Tělo oživené jako živelná bariára. Je pomalé a téměř neškodné. Jako živý štít má však v necromancerských armádách pevné místo.
Skeleton Warrior: 90N - Silnější necromancerská nestvůra, nejsilnější obyčejný summon. Středně rychlý.
Liche: 100N - Velmi odlišná nestvůra. Vše co se jí týká je trochu jiné a proto je jí věnována samostatná kapitola.
Death Vortex: 115N (pouze za použití magických předmětů zvyšující dovednost nekromancie) - Nejsilnější necromancerská nestvůra. Neposlušný. Rychlý.
STOP- Po použití se dotáže na cíl. Nestvůra pak na něj zaútočí.
- Příkaz ALL KILL platí pouze na poslední vyvolanou nestvůru.
- Příkaz KILL platí na nejbližší vyvolanou nestvůru.
- Nestvůra útočí na cíl, pokud něčím není rozptylována (jiný hráč, jiný summon, jiný cíl) a proto často svůj cíl ztrácí. Příkaz je proto nutné neustále opakovat nebo si s tímto problémem poradit jinak.
- Je-li nestvůra od cíle vzdálena, nejprve k němu dojde. Některé nestvůry cíl pronásledují zvýšenou rychlostí, jiné mohou cíl zapomenout.
GO- Po použití zastaví nestvůru.
- Příkaz ALL STOP působí na všechny nestvůry.
- Tento příkaz trvá až do zadání jiného příkazu nebo dovyrušení nestvůry.
COME- Po použití se dotáže na cíl, na který se pak nestvůra přesune.
- Příkaz ALL GO platí pouze na poslední vyvolanou nestvůru.
- Příkaz GO platí na nejbližší vyvolanou nestvůru.
- Poté, co nestvůra dosáhne cíle, ihned se otočí a vydá se směrem k jejímu pánovi. Proto je třeba ji ihned zastavit, nebo jí zadat jiný příkaz.
- Pokud nestvůra po cestě narazí na nějakou překážku nebo je vyrušena, někdy se rozhodne vrátit se zpět ke svému pánovi.
RELEASE- Po použití přivolá nestvůru k sobě. Nestvůra se při tomto příkazu pohybuje rozdílnou rychlostí než při použití příkazu GO.
- Příkaz ALL COME působí na všechny nestvůry.
- Tento příkaz trvá až do zadání jiného příkazu.
FOLLOW- Příkaz je momentálně nefunkční.
Za zmínku k příkazům však stojí ještě jedna věc. Jmenuje se "Pet Leash" a je ke koupi u jistého poustevníka kdesi ve Starozemí za 10 000 zlatých mincí. Kde přesně, to vám nepovím.- Po použití se dotáže na cíl. Nestvůra pak bude daný cíl následovat jako po příkazu ALL COME, avšak většinou jen normální rychlostí.
- Příkaz ALL FOLLOW platí pouze na poslední vyvolanou nestvůru.
Snažte se, aby vaše celková váha nepřesáhla hmotnost 100 cihel. Snadno se pak unavíte, což může v určitých situacích hrát velmi důležitou roli. Za určitých okolností je ale v dungeonu normální vážit přes 200 cihel. někdy dokonce až 350 cihel.
Najděte si správný poměr regů, které u sebe potřebujete nosit v závislosti na kouzlech, která používáte. Nenoste nikdy nic zbytečného a zároveň nikdy nedopusťte, aby jste měli něčeho nedostatek.
Vždy si pečlivě hlídejte své summony. Musíte mít pořád přehled kde se který nachází a co dělá. Když už někde musíte svého summona opustit, ujistěte se, že nenapáchá žádnou škodu.
Nepropadejte panice a zachovejte si klidnou hlavu. Získejte jistotu v tom co děláte.
Naučte se ovládat větší množství summonů najednou.
Spoléhejte se na vlastní schopnosti, ale nezatracujte schopnosti ostatních povolání.
Naučte se znát vaše schopnosti a odhadovat obtížnost situace. Potom využívejte svou sílu úměrně obtížnosti situace (tzn. například nezabíjejte Headlessa Lichem, napácháte víc škody než užitku).
Mějte vždy pořádek ve svém batůžku.
Šetřete s manou, ale neváhejte jí všechnu rychle vyčerpat, vyžaduje-li to situace. Nepočítejte každý reg, ale zbytečně neplýtvejte. Neváhejte použít nápoje (léčící, manové...), ale ze začátku se bez nich snadno obejdete.
Nebojte se nosit i vzácnější vybavení (například skeleton armor, death róby...). Budete-li si ho pořád schovávat v bance, až budete silnější, ztratí pro vás svou hodnotu. Jinými slovy využívejte vše co máte a nenechávejte si to na "speciální příležitost", pokud se nejedná o velmi vzácné věci. To co pro vás ze začátku může být "vzácné" nebude mít v budoucnu žádnou hodnotu a je škoda to nevyužít když můžete.
Vyvoláváte-li nebo oživujete-li nějaké velmi silné monstrum, je dobré umožnit jeho ovládání někomu z družiny pomocí Pet Leash, aby ho mohl v případě vaší smrti stopnout a zabránit tak jeho útoku na ostatní členy družiny.
Mnoho činností je mnohem složitějších než se na první pohled může zdát. Zkoumejte, pozorujte, experimentujete. Je toho opravdu hodně co se můžete naučit.
Naučte se boostovat. Necro nemá maximum životů 80, ale víc než 150. Naučte se jak tohoto čísla dosáhnout.
Naučte se manipulovat s nepřáteli tak aby dělali to co chcete.
Umění boje netkví pouze v zabíjení, ale kromě nepřímo útočných taktitk také v přežití. To že se na vás řítí příšera ještě neznamená že umřete. Naučte se používat obranné taktiky, je jich mnoho.
Nezapomeňte že je to hra. Bavte se. Necromancer není snadné povolání. Někomu to za něj jde, někomu ne. To hlavní ale je, abyste se bavili a u hry za necromancera se netrápili.
Při GM skillu?Jimbo píše:Chtel jsem se zeptat Gm, zda je zamer aby jedno hloupe nekro svetlo melo prodlevu mezi dalsim svetlem neuveritelnych 25.000 ms ?
Je to zavedeno u všech svitků dle vzoru magery, krom trenovacích - což jsou tuším stat_down a curse.Jimbo píše:Tak to reknu jinak. Proc je zmena, ze pri mensim skillu je ta pauza tak velika ? 2s snad tak server lagovat nemohlo....(tim pisu o nastaveni driv)
Kód: Vybrat vše
Mind Blast - Poražený pak utrpí zranění úměrné rozdílu inteligencí. Kouzlo je použitelné prakticky jen na hloupé válečníky.
pokud nema rezisty tak +- 40Mystery píše:takze kdyz to dam na vampa v morfu ubere mu to 90 dmg?Kód: Vybrat vše
Mind Blast - Poražený pak utrpí zranění úměrné rozdílu inteligencí. Kouzlo je použitelné prakticky jen na hloupé válečníky.