Náročnost Dungeonů

Pokec o všem možném (témata neaktivní po dobu delší než jeden měsíc budou mazána)
Odpovědět
Irto
Elder Letter
Elder Letter
Příspěvky: 208
Registrován: 16 říj 2011 11:28
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Irto »

Arianna píše:
Ocroc píše:Na Stealth by akorát šla navázat šance že hráč odhidnut nebude.
pokud to chcete nechat tedy tak jak to je i kdyz tu stim 70% lidi nesouhlasi tak tady k tomu bych se teda primlouval...spojil bych to treba se skillem rezisty. jako to ma momentalne war pal- hodnota 70 a vic znamena neslapani pasti. tohle bych pridal k rangerovi a vampovi hodnota 70 a vic= nedetekuji te pasti kdyz chodis...

mozna by nebylo na skodu to tak dat i u toho hidingu ze proste ranga a vampa by ty pasti proste s urcitou hranici rezistu ty pasti nedetekovaly co vy na to?

Ono by stacilo dělat změny tak jak se dělaji ve slušném světě MMO. prostě a kratce GM team napiše změnime toto chovani nelibi se nam testujem a je šance aby lide začali psat možné rizika ať opravněná nebo ne. GM team pak jen muže udělat změnu popřipadě si vzit nějakéj napad a upravit podle sebe. Toto one-man show vede jen k flustraci a to všech jak hraču tak skripteru co to dělaji.

Udělejte test realm DP kam před aplikaci změn prostě umožníte lidem si to zajit zkusit. Nechte to tyden běžet a ono se vam zde par lidi ozve že to ma ty a ty problemy a tak dale. Popřipadě když tam nikdo nepujde protože s toho nic nema mate obranu bylo to k vyzkoušeni a nikdo nic nekritizoval.
Empair
Undead Scriber
Undead Scriber
Příspěvky: 695
Registrován: 14 črc 2007 11:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Empair »

4 Acar, Ocroc: Tyto změny dokazují jen to, že jste prostě jako GM líný cokoli vymýšlet nebo tvořit.

Ak se vám zdá dung moc snadný dá se zavřít a předělat ale to je práce ... byli GM co su tu práci dali například jako Vasako ale dneska se místo nějaké těžké místnosti změní nastavení celého serveru aby s tím nebyla práce.

Tyto změny vycházejí jen z toho, že vy dungy nechodí ... udělá změny a aby se neprobíhal kousek despu a nekoukáte, že to ovlivní všechny solo questy a malé a střední dungeony na DP a ztíží to život všem začátečníkům, kteří ani nebudou vědět proč umřeli ...

Jediné co v posledních letech na DP probíhá je upravování charů aby nemohli toto nebo tamto ... tím, že ořezáváte jednu postavu za druhou jen šikanujete hráče co za ty postavy uměli hrát, dosáhli jste že místo toho aby záleželo na herních schopnost záleží jen na počtu lidí aby jich bylo na toto či tamto ... GM jako Vasako nebo Imp když shledali dung snadným prostě ho na chvíli uzavřeli a pomněnili/přebudovali ... pak bylo pořád kde nechávat eqip i co řešit ... vaše výmluvy na to, že se vám nelíbí hráčské taktiky jsou jen důsledek toho že dungy jsou X let skoro beze změn a lidi už je znají naprosto dokonale ...

Znevažování skillů je jen další krok k degradaci PvM schopností hráčů co je umí používat ...
berny
Orc Writer
Orc Writer
Příspěvky: 72
Registrován: 30 pro 2010 00:16

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od berny »

Ocroc píše: odhid při sesednutí z jezdíta/odshrinknutí klamáka z hidu by šlo udělat snadno
Tohle uz tu jednou bylo a vracelo se to zpet, protoze to byl stejny ulet jako ted to odhidovavani.
Mihal
Paper Elemental
Paper Elemental
Příspěvky: 363
Registrován: 09 lis 2006 14:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Mihal »

Súhlasím s tým, že náročnosť dungov klesla. (D2 pri navratu savu kvoli kradeži čo spomínala arianna bola 2x ťažšia ako je teraz, čo svedčí i počet výprav, ktoré dochádzajú top dungy a ich skill, povedzme si na rovinu je priemerný). Okrem toho aj peklo výrazne kleslo, teda čo si pamatám (hlavne zemetrasovia a posledná miestnosť).

Poklady - velmi nerovnomerne a myslím dosť neštastne doplnované, kedže niekedy je poklad v strednom dungu vačší ako v top dungu. Medzi top dungami tiež ... Najlahší top dung je Pride riša ( 2 miestnosti sú dosť náročné). Poklad tam býva v priemere 3 topka. Naposledy ( čo som videl fotky vyprav) to kleslo tak na 1,5-2 pričom despy klesli na 1,5 a to su ťažšie ... Uvidíme do buducnosti, priemerne hodnoty sú zatial z malého časového radu.

Odhid, pasce a veci okolo toho - Odhidovanie príšer výrazne znehodnocuje postavy hlavne ich prežitie. Týmto sa stáva len to, že výpravy budu volit povolania, ktoré čo to uhrajú ked sa niečo pokazí. Dá sa to do istej miery kompenzovať počtom ale aj to prináša nevýhody. Okrem toho, ubúdanie ludí zo servera a hráčskeho času prinesie ten efekt, že niektoré výpravy neposkladajú potrebný počet ludi. (myslím, že toto sa s časti riešilo enchantovaním zbraní, kedy sa dosahoval vyšši dmg pri menšom počte)
Nevyšlapavanie pascí vrátilo do hry niektore chary (war, pal) ale zas odselektovalo ostatné ... Navrhujem, aby sa možnost nevyšlapania dala nejako percentuálne napr. war ma šancu nevyšlapat pascu 90%, pal 80%, vamp 70%, rang 60% ... tímto by sa aspon z časti vrátili niektoré povolania do hry. Uprimne, komu sa chce ist dung 6 hodin, ked moze ist len 4 a nestresovat stále, že ma same RK, je stále bez famy a musí počkať kym ho znova resneme ... Vela ludí to pochopilo a samo povedalo, že si radšej natreni plecha ako by malo ist zas ten dung za iny char.
Ak chcete aby sa nepoužívalo odtargetovanie jazdítkami a chcete to zakazať alebo obmedziť, potom niektoré questy pre plechy budú pre niektorých hráčov neprekonatelné. Zvýšite s tým náročnosť a spravíte z paladina a wara absolutne nesamostatné povolania. Okrem toho, hranie za takýto char, bude absolutne nudne lebo len prídete k potvore a mlatite, ked sa niečo pokazi, nemáte šancu prežiť. A samozrejme, nebude priestor na vyvíjanie sa hračov u týchto postav.

Prebiehanie - dobry napad bol s tým fixovanim všetkých monštier ako hlidača a ked sa vám nepáči taktika prebiehania, hidovania a počkania až zmyznu pasce tak zvýšte timer na príšery aby skôr zmyzli tela ako pasce (napr. v citadele to tak kedysi bolo).

Návrhy na sťaženie dungov: Ak chcete sťažiť dungy, urobte to ako sa to robilo vždy, pascami. Mente ich pravidelne a žiadne nachodene taktiky nepomožu a bude to na improvizacii a skille.
Ocroc

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Ocroc »

Irto píše: Ono by stacilo dělat změny tak jak se dělaji ve slušném světě MMO. prostě a kratce GM team napiše změnime toto chovani nelibi se nam testujem a je šance aby lide začali psat možné rizika ať opravněná nebo ne. GM team pak jen muže udělat změnu popřipadě si vzit nějakéj napad a upravit podle sebe. Toto one-man show vede jen k flustraci a to všech jak hraču tak skripteru co to dělaji.

Udělejte test realm DP kam před aplikaci změn prostě umožníte lidem si to zajit zkusit. Nechte to tyden běžet a ono se vam zde par lidi ozve že to ma ty a ty problemy a tak dale. Popřipadě když tam nikdo nepujde protože s toho nic nema mate obranu bylo to k vyzkoušeni a nikdo nic nekritizoval.
Srovnávat svět kde je aktivnch +-250 lidí s placenými servery s několika tisíci je celkem bezpředmětné, z stejného důvodu je i jakýkoliv test realm zbytečný, protože by tam nikdo neměl důvod hrát. Navíc vzhledem k tomu jakým stylem sphere funguje by tam otestovat nic pořádně ani nešlo, protože by to pak zpětně nešlo snadno nahodit na DP.
Navíc zde není moc soudných lidí co by dokázalo případné změny okomentovat využitelně, na fóru už vůbec (viz například diskuze při zavedení specializací). V tom mají výhody "slušné MMO" kde se v těch tisících breků nalezne alespoň pár užitečných komentářů.
Empair píše:4 Acar, Ocroc: Tyto změny dokazují jen to, že jste prostě jako GM líný cokoli vymýšlet nebo tvořit.

Ak se vám zdá dung moc snadný dá se zavřít a předělat ale to je práce ... byli GM co su tu práci dali například jako Vasako ale dneska se místo nějaké těžké místnosti změní nastavení celého serveru aby s tím nebyla práce.

Tyto změny vycházejí jen z toho, že vy dungy nechodí ... udělá změny a aby se neprobíhal kousek despu a nekoukáte, že to ovlivní všechny solo questy a malé a střední dungeony na DP a ztíží to život všem začátečníkům, kteří ani nebudou vědět proč umřeli ...

Jediné co v posledních letech na DP probíhá je upravování charů aby nemohli toto nebo tamto ... tím, že ořezáváte jednu postavu za druhou jen šikanujete hráče co za ty postavy uměli hrát, dosáhli jste že místo toho aby záleželo na herních schopnost záleží jen na počtu lidí aby jich bylo na toto či tamto ... GM jako Vasako nebo Imp když shledali dung snadným prostě ho na chvíli uzavřeli a pomněnili/přebudovali ... pak bylo pořád kde nechávat eqip i co řešit ... vaše výmluvy na to, že se vám nelíbí hráčské taktiky jsou jen důsledek toho že dungy jsou X let skoro beze změn a lidi už je znají naprosto dokonale ...

Znevažování skillů je jen další krok k degradaci PvM schopností hráčů co je umí používat ...
My ale dungeony předělávat nepotřebujeme, tím že se ulehčili se tam alespoň podívá více výprav. Pokud vím, tak jsi to tu začal s tím že dungeony jsou moc snadné a teď si stěžuješ že se částečně pořešilo zneužívání bugu (teda jak ty říkáš "PvM schopnosti hráčů co je umí používat") a zárověň s tím můžou být určité pasáže těžší.
Pokud jsi, narozdíl od nás, hrál tak jsi si určitě všimnul že postavy byli pouze rozšířeny o specializace s tím že dostali "něco za něco". A pokud se podíváš na vlastní sestavy hráčů do TOP dungenů, tak si určitě musíš uvědomit že to vůbec nebylo o nějakých herních skillech, ale o warriorech, rangerech a chození jako ovečky za mágem ;). Myslím že si i sám dokážeš najít spousty jiných příspěvků o tom jak se nějaký dungeon změnil a spousta lidí na to nadávala že to nezůstalo jak to bylo. 100 lidí 100 chutí, žádnou změnou se nemůžeme zalíbit všem.
Pokud ti vadí že i slabší výpravy chodí stejné dungeony, tak s tím ti bohužel nepomůžeme. Rozhodně ale nebudeme upravovat dungeony jenom proto aby to byli schopné dojít zas jenom dvě výpravy. To spíše doděláme rozdělané dungeony a jejich obtížnost nastavíme vysoko rovnou.
Irto
Elder Letter
Elder Letter
Příspěvky: 208
Registrován: 16 říj 2011 11:28
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Irto »

Ocroc píše:
Irto píše: Ono by stacilo dělat změny tak jak se dělaji ve slušném světě MMO. prostě a kratce GM team napiše změnime toto chovani nelibi se nam testujem a je šance aby lide začali psat možné rizika ať opravněná nebo ne. GM team pak jen muže udělat změnu popřipadě si vzit nějakéj napad a upravit podle sebe. Toto one-man show vede jen k flustraci a to všech jak hraču tak skripteru co to dělaji.

Udělejte test realm DP kam před aplikaci změn prostě umožníte lidem si to zajit zkusit. Nechte to tyden běžet a ono se vam zde par lidi ozve že to ma ty a ty problemy a tak dale. Popřipadě když tam nikdo nepujde protože s toho nic nema mate obranu bylo to k vyzkoušeni a nikdo nic nekritizoval.
Srovnávat svět kde je aktivnch +-250 lidí s placenými servery s několika tisíci je celkem bezpředmětné, z stejného důvodu je i jakýkoliv test realm zbytečný, protože by tam nikdo neměl důvod hrát. Navíc vzhledem k tomu jakým stylem sphere funguje by tam otestovat nic pořádně ani nešlo, protože by to pak zpětně nešlo snadno nahodit na DP.
Navíc zde není moc soudných lidí co by dokázalo případné změny okomentovat využitelně, na fóru už vůbec (viz například diskuze při zavedení specializací). V tom mají výhody "slušné MMO" kde se v těch tisících breků nalezne alespoň pár užitečných komentářů.
Dobře, ono i na těch platicich servrech je převažně cry topik od všech, nicméně ma to jednu vyhodu, tim že člověk něco ví a muže očekáva tak se s tím může smířit. Je mi naprosto jasné že se nikdy na tomto foru neshodnem ani na barvě exkrementu natož na nějakých upravach, uprava = změna a lidé maji radi stabiltu a neměnost. Je také pravda že na těch platicich hrach pokud je plačicích opravdu hodně tak změnu jsou schopni prosadit.
Co mě prostě chybí je "nějaký cíl nebo vize" jenž podle mého musíte jako skripteři DP mit. Nechci a nepotřebuji znat detail jak to konkretně bude ale mam na mysli prostě globalni představu co chcete změnit nebo upravit a připadně čemu zabranit. Vím že se připravuje war, ale prostě často mi přijdou některé upravy jako nelogické, nebo ne scela promyšlené a nasledně se hledaji argumenty proč to tak je. (netvrdím že to tak je ale pusobi to tak)

Prostě když člověk vi že se pracuje na Warovi tak s tim počita, pokud vi že bude změna dungu ve smyslu zabraněni probíhání, chysta se změna pokladu etc.. tak s tim muže nějak počitat a připadně i psat něco jako navrhy. 99% je možná otrava čist ale nevěřim že se nenajde s 200lidi par dobrych napadu ktere by se vam libily a třeba ani nemusel byt problem je aplikovat.
Empair
Undead Scriber
Undead Scriber
Příspěvky: 695
Registrován: 14 črc 2007 11:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Empair »

Ocroc píše:...
na severu musí být "něco" kam budou chodit hráči nechávat eqipy ... když chcete otevřít dungy jež despice a pride v tomto nahradí proč ne ale tu by pak mělo přijít jako 1. a ne obráceně ... změny na DP se dějí pomalu, je to přes dva roky co jsme s GP testovali Acarovy Doom a ani dnes dung otevřený není ...

Ultima je o zábavě a to, tím že se dungeony ztriviálnili je chodí více výprav a ještě méně v nich umírá ... to má za následek prázdné truhli a naštvané výpravy a spousta spamu na foru ...

Co se týče toho ořezávaní:
Tak třeba
- rozdělení kalmáků na levely (všichni krom durida)
- clerikovy žere Ress bandou staminu (clerik)
- omezení počtu sumonů, pro všechny chary (všichni)
- pokazení EF stěny, polovina monster v ní dělá díru (kouzlenik)
- rozpadající se stěny vůbec po flusech (kouzlenik)
- vamp se speckou nemůže dostat světlo
- bandování z hidu (krom clerika)
- portování ze svitku (krom těch co port mají)
...

Dalo by se pokračovat a pokračovat ... nemůžu říct že by toto změny byli dobré nebo špatné ale celé to směřuje k tomu že dugy za chvilku budou vypadat jako despise 5 ... kde Balt každému charu sebral jeho nejsilnější schopnost ...

Vůbec i místnosti v dungeonech ... počínaje ostrůvkem konče nějakými Nkami v sorcu jsou robené tak aby, že omezují charaktery na jejich schopnostech aby se tím zvýšila obtížnost. Cože je prostě hloupý směr PvM místnosti se dají udělat obtížné X způsoby aniž by se jim museli brát schopnosti.
Uživatelský avatar
Thief
Nehraju!
Příspěvky: 1336
Registrován: 03 čer 2011 16:43
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Thief »

Myslím, že tu Ocroc dostatečně nastínil to, že jsme ochotni tuto změnu hidingu upravit, takže namísto samotné kritiky našeho počínání raději zapojte vaše mozkové buňky a navrhujte, jak by případně tato změna měla vypadat. Očistěte vaše posty od citových výlev a třeba se mezi vámi najde někdo kdo by mohl mít inspirující nápad. Který by byl vyhovující a scriptově řešitelný.

Co se týká obtížnosti dungeonu při dnešním nastavením povolání, šlapání pastí atp. Bohužel jsme taky lidé jako vy, ačkoliv si jistě mnozí myslíte že ne. Nedokážeme přestavit všechny dungeony hned. Tak aby vyhovovali dnešnímu nastavení a byli tak uspokojivé pro všechny. Tzn, že budou přijatelné pro všechny a ne jen pro pár „top“ guild. Ale také dostatečně těžké, aby uspokojili "top" hráče.

Kdyby jsme nebyli neustále zahlceni řešením naprosto zbytečných situací mezi hráči, kteří si mnohdy dokáží vyřešit situaci mezi sebou sami. Tak by se jistě na jiných úkolech pracovalo rychleji. Pokud si myslíte, že je to tak jednoduché prostě lognout a přestavit dung a o nic jiného se nezajímat tak se věru mýlíte.

Co se týká pokladů tak ty jsou adekvátní dnešnímu stavu rychlosti výběru dungeonu.

Empe srovnávat GM Vasaka který tu byl před 8+lety s jeho možnostmi s dnešními GM a našimi možnostmi mi připadá jako hodně velká zoufalost, kdy už nevíš kam zajít. Už se těším na další tvůj žebříček hodnocení GM, který bude jistě zábavný jako ten starý.

A nechytejte za slovíčka.
Uživatelský avatar
Helloween
Pencil Master
Pencil Master
Příspěvky: 591
Registrován: 07 zář 2006 23:17
Bydliště: Nekde blizko hospody :P
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Helloween »

Qvido píše:Myslím, že tu Ocroc dostatečně nastínil to,..........
Já musím souhlasit s Empem.
Když už mluvíš o schopnostech GM, tak proč takový GM jsou? GM bez pořádných schopností upravovat skripty nemůže být přece GM?
Udělat výběrový řízen na GM, který jen trestá AFK, řeší jen hráčské problémy, nedává smysl. Na to že tu je cca +- 120 aktivních hráčů stačí jedno GM, který bude řešit pouze hráčské problémy.Nabrat na to 5 GM, který se neumí šťourat ve skriptech je podle mě zbytečný.
Bylo tu před +- 7 lety x GM, kteří to dělali, řešily problémy hráčů a vše stíhaly bez problémů. Dung se prostě zavřel třeba na dva týdny a předělal. Pak se tam pustila testovací výprava a hotovo. Dle mého sehnat člověka, který umí pracova s koulí určitě není problém.Stačí jen hledat a mít zájem.
Je tu určitě dost lidí, co by mělo zájem se podílet na rozvoji DP.
A další argumentace, že koule je zastaralá mě přijde taky trochu mimo. Před několika lety tu byly dva hráči, který nebudu jmenovat a nabízeli pomoc s přechodem na novější kouli, bez odezvy.
Uživatelský avatar
Tanya
Orc Writer
Orc Writer
Příspěvky: 75
Registrován: 23 zář 2006 10:05
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Tanya »

TO Helloween: to co jsi napsal je holej nesmysl....

TO Severka: udelat specializace povolanim, je ten nej krok ktery tu gm mohli udelat...protoze ted ty dungy a hrani maji mnohem vetsi variabilitu....nevim jestli hrajes dotu, ale takova dota ma kouzlo v tom, ze jak je tam spousta heru, tak je pokazde ta dota jina a zabavna. Jestli zustava pri starym nedejboze mit jen jednu postavu ktera umi vsechno tak si bezte na kelevar dojit sam dung s tou rambo postavou ktera ma vsechny skills a vsechny kouzla...

k topicu: vcerejsi dest 3 jsem ani moc nepocitoval, ze by me neco nekde hodne odhidovavalo protoze se nikam neprobiha a postupne se to rube celym dungem...jo v predpolsedni mistnosti to bylo trosku tezsi...ale to vzdycky. V despu 1 diky pastem co odhidovavaji se zpreskladali mistnosti s obtiznosti...pred tim byla posledni mistnost celkem narocnejsi a predposledni total easy, protoze to kazdej probehl a hidl. Ted je ta predposledni nadherny masooo :D Jinak gmkum fandim, ze maji nervy a vubec cas na nas a na lidi co do nich rejou na forku...jinak slo by udelat jeste par daily q? Kdyz jsou ted poklady vic drancvany, tak nejak by to chtelo zkratit chvili ;)
Acarus

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Acarus »

Drahý gramatický démone (Empe)

ne každý má čas toliko ho věnovat uo jako ty, osobně za sebe mohu říct, že mě se téměř žádného nedostává, proto dělám jen to co dělám a 99% mé práce dělají ostatní gmka, neboť to zvládnou mnohdy i lépe než já.

Děkuji, že zde na fóru dokážete otvírat oči nám zaslepencům a můžeme se tak konečně podívat pravdě do očí. Netušil sem, že skill hiding je jen a pouze použitelný k tomu nechat vyskákat pasti mimo a být při tom schován ve stínech. Netušil sem, že lze v jednom topicu psát o tom, jak je nestoudné, že jsou dungeony lehké a psát jak nemyslitelné hrát v těchto lehkých dungeonech s tak nestydatou úpravou pastí, které je ztěžují k hranici nemyslitelnosti.

Mnoho úprav, které zde zmiňuješ Empe, jsou jednoznačně vytržené z kontextu mnoha změn. Takže příště se prosím zamysli a nevytrhávej to jen tak jak se ti to hodí do krámu a navíc tu o těch změnách bylo popsáno velmi mnoho. Nějaká změna přinese zlehčení ( nešlapání pastí za určitých podmínek ) jiná zase ztížení ( nemožnost stát na jednom políčku ). A zde bych rád uvedl na pravou míru fakt, že ani jedna změna nebyla dělána primárně kvůli zlehčení/ztížení dungeonů. Ale třebas proto, aby war v dungu nestřílel z luku/šipkoval, když má prostě hrát a mlátit, nebo předcházení mazání itemů z důvodu too many items a bugování sphere ( ono byla-li by kapacita a zkušenost, je to nascriptěný mnohem dříve ).

Nevím proč, ale přijde mi Empe ( a nejen ty ), že se na vše díváte jako na součástky, ale opomíjíte se koukat na systém jako celek.

Koule opravdu je zastaralá a je to suchý fakt. Nemůžeme dělat věci jak bychom chtěli. Ono nabídka na něco, co je ve skutečnosti nerealizovatelné je sice pěkná, ale prostě by nebyla využita. Změnou emulátoru by nastaly nepřekonatelné problémy.
Uživatelský avatar
Helloween
Pencil Master
Pencil Master
Příspěvky: 591
Registrován: 07 zář 2006 23:17
Bydliště: Nekde blizko hospody :P
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Helloween »

Acarus píše: Koule opravdu je zastaralá a je to suchý fakt. Nemůžeme dělat věci jak bychom chtěli. Ono nabídka na něco, co je ve skutečnosti nerealizovatelné je sice pěkná, ale prostě by nebyla využita. Změnou emulátoru by nastaly nepřekonatelné problémy.
No já nevím jaký problémy, ale když sem tehdy pomáhal předělávat kouli na WaB tak problémy nebyly, byly problémy jen s tím, jak vymyslet NPC, dmg a vše kolem toho.
Jak sem již psal výše, když na to není čas, proč nesehnat někoho, kdo by se tomu věnoval, předělával apod. určitě se tu mezi hráči najde člověk, co umí pracovat s koulí, má na to čas a věnoval by se tomu.
Acarus

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Acarus »

Helloween píše:
Acarus píše: Koule opravdu je zastaralá a je to suchý fakt. Nemůžeme dělat věci jak bychom chtěli. Ono nabídka na něco, co je ve skutečnosti nerealizovatelné je sice pěkná, ale prostě by nebyla využita. Změnou emulátoru by nastaly nepřekonatelné problémy.
No já nevím jaký problémy, ale když sem tehdy pomáhal předělávat kouli na WaB tak problémy nebyly, byly problémy jen s tím, jak vymyslet NPC, dmg a vše kolem toho.
Jak sem již psal výše, když na to není čas, proč nesehnat někoho, kdo by se tomu věnoval, předělával apod. určitě se tu mezi hráči najde člověk, co umí pracovat s koulí, má na to čas a věnoval by se tomu.
Proč dělat něco, so nemá smysl ?

Důvody:
save, scripty, uplně jiné jiné fungování skillů, ...
Mihal
Paper Elemental
Paper Elemental
Příspěvky: 363
Registrován: 09 lis 2006 14:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Mihal »

Súhlasím s Irtom, nevidieť tu poslanie, víziu kam gmka chcú smerovať a preto sa zmeny zdajú len také nekomplexné, nepremyslené. Osobne si myslim, že zmeny sa nerobia ako komplexný bálík ale len čiastkové nesúvislé kroky a neriešia problémy globálne ale len lokálne a mnohokrat bez brania následkov. Možno by bolo dobre, keby ste vy GMka zverejnili nejaké svoje plány typu chceme do hry zapojit viac povolania ktore sa neberu alebo zamedzit niektoré hráčske taktiky. Možno by ste si mali utvorit nejaký uzky kruh ludí, čo aktívne dunguju, majú určité skúsenosti a majú okrem kritiky aj nejaké návrhy a s nimi niektoré návrhy a zmeny prejednávat. Viem, že niečo také kedysi fungovalo ale netuším ako je to teraz.

Halloweene, GMka maju spravu serveru skôr ako hobby a neplatene, tak trošku ucty. Prečo si myslíš, že každé GMko musí vediet skriptit? Niektoré GMka majú proste parciálne úlohy, špecializácie tak je im zbytočné vediet veci ktoré k práci nepotrebuju (ani predavačka v obchode netusí ako sa distribuuje, tvorí cena, marketingové cesty ...). V dnešnej dobe sa využíva špecializácia, lebo ludia tak môžu byť odborníkmi vo svojej oblasti a vyvíjat sa ako by mali globálne znalosti a stale sa niečo ucili len povrchne a nič neovladali dobre.
Prijatie novych GM nie je lahke. Každý chce GMko ale to je zodpovednosť a človek musí byť vyspelý. Okrem toho, vela ludí podlahne mamonu, záujmom kamaratov, supportu a časom to prestane byt zábava, takže GMko stráca záujem, čas a sme na začiatku ... Takže vybrat normalne GM je umenie.
Empair
Undead Scriber
Undead Scriber
Příspěvky: 695
Registrován: 14 črc 2007 11:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Empair »

For Acar: Rozhodně nechci napadat GM ve smyslu, že by se měli UO věnovat více čas ... ať už scriptování či stavěvění je práce velmi časově i psychicky náročná, pokud je mi známo robíte to čistě ve svém volném čase a bez zisku a to je obdivuhodné. Ale podle tvého postu my jako hráči ztrácíme nadhled a nevidíme dál než za hranice svých guild. Bohužel je to naopak a musím souhlasit mihalem vaše změny nekomplexní a nedomyšlené.

Nikdo po vás nechce a ani chtít nemůže aby jste robili více, spíš aby jste o změnách uvažovali a nechali rozhodnout hráče ...

Pokud shledáte něco jako problém není nic jednodušího než nechat za sebe vymyslet řešení hráče a nebo vybrat několik možných řešení a nechat hráče zvolit jedno z nich.

Nelibí se vám taktika kde hráči část probíhaji a pak hidnou ... stačí přidat pár hlídaných dveří ať nemají kam běžet, možností je řada ale kůli taktice co se používá v jednom dungeonu změnit nastavení celého serveru není správné řešení ... ti "TOP" hráči si s tím už nějak poradí ale ten zbytek v normálních dungeonech a všude jinde tím bude trpět. Je to přesně ten druh změny, který je nedomyšlený ... vim, že je to snadnější než přestavit patro dungeonu ale rozhodně to není správná volba.

For Qvido: Nápadů a řešení je hodně ale to nejdříve musíte vy jako GM ustoupit o krok zpět a ty změny "pozastavit/zrušit", položit před hráče otázku co je špatně a co teď s tím ... v opačném pořadí to nemá smysl.
Acarus

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Acarus »

Empair píše:...
Jsem rád, že jsme si to vyjasnili, ačkoliv se to mohlo zdát jinak.
Taktika s hidnutím nemá si myslim s hlídanýma dveřma, co dělat. Každopádně tohle bylo systémově nejvhodnější řešení jak jej implementovat. Na druhé straně nechceme nijak degradovat skill jako je hiding. Ačkoliv, je tomu pár let co v podstatě skill stealth byl naprosto k ničemu, přece. Dělat změny v součinosti s hráčema je OK, konzultovat změny či navrhovat řešení z Vaší strany je naprosto v pořádku, ale většina lidí se zmůže pouze na konzervativní tohle neměnte dyť je to ok, my už jsme na něco zvyknutý a nezajíma nás, že to může způsobit to a to. Ono, že něco fungovalo X let neznamená, že je to správně a logicky a funkčně nastavené podle našich představ.

Kontruktivní návrh jsem tu naposledy viděl před uherským rokem.
Mihal píše:...
Snažíme se směřovat nějakým směrem. Jen nikde nejsou žádná prohlašení či body programu, čeho kdo che dosáhnout. Obecně změny v poslední době jsou o tom vybalancovávat hru tak, aby všechna povolání byla nějakým způsobem hratelná a měla možnosti být zábavná, aby tu byla nepřeberná škála možností a variant dodávajících zábavu. Druhý důvod změnám, které mohou dát koncepci, je to, že opravujeme chyby, které dřív nešly odstranit ( nebyl know how ). Někdy je změna jen reakcí na určitý nešvar.
Uživatelský avatar
Helloween
Pencil Master
Pencil Master
Příspěvky: 591
Registrován: 07 zář 2006 23:17
Bydliště: Nekde blizko hospody :P
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Helloween »

Mihal píše:Halloweene, GMka maju spravu serveru skôr ako hobby a neplatene, tak trošku ucty. Prečo si myslíš, že každé GMko musí vediet skriptit? Niektoré GMka majú proste parciálne úlohy, špecializácie tak je im zbytočné vediet veci ktoré k práci nepotrebuju (ani predavačka v obchode netusí ako sa distribuuje, tvorí cena, marketingové cesty ...). V dnešnej dobe sa využíva špecializácia, lebo ludia tak môžu byť odborníkmi vo svojej oblasti a vyvíjat sa ako by mali globálne znalosti a stale sa niečo ucili len povrchne a nič neovladali dobre.
Prijatie novych GM nie je lahke. Každý chce GMko ale to je zodpovednosť a človek musí byť vyspelý. Okrem toho, vela ludí podlahne mamonu, záujmom kamaratov, supportu a časom to prestane byt zábava, takže GMko stráca záujem, čas a sme na začiatku ... Takže vybrat normalne GM je umenie.
Já ale GM nenapadám, jen říkám, že tu v podstatě brečí jak na to mají málo času. Pouze konstatuji. Není to myšleno ve zlým.
Osobně si myslím, že tu je dost hráčů, kteří jsou slušní, hrají tu hodně dlouho a něco o tom ví. Je fakt, že GM chce každý a není lehký vybírat. Následky můžou být pak fatální. Jen apeluji na to, že prakticky skriptování dělá Acarus a jelikož na to má málo času, nedivím se že se to řeší takto.
Ovšem chtělo by se to poohlédnout po nějakým človíčku, co umí s koulí.
Arianna
Paper Elemental
Paper Elemental
Příspěvky: 342
Registrován: 09 zář 2006 03:04
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Arianna »

Jak jsem jiz psal muj navrh je takovy. Napisu jej sem jeste jednou nebot tam to bylo sepsano trochu kostrbate.

Nastaveni bych nechal tedy tak jak je s tim detektem pri vyslapnuti pasti. ALE

u postav ranger a a vamp bych pri hodnote skillu rezistu 70 a vys tuto funkci zrusil jako to ma dnes warrior a paladin pri slapani pasti.

Samozrejem to muze byt vazano i na jiny skill tohle byl jen navrh. Napr na remove trap ale tam bych samozrejme dal nizsi hranici dejme tomu 30-40. tim by tato dve povolani ktere maji vysoky skill stealth neztratila svuj puvab. A myslim si ze by to vedlo i k tomu ze by se vampik braval vic do dungu.

Tak samo je to momentalne s ostrem, do dungu uz ho zase tak neni potreba dmg ma jen s famou (vicemene) coz je oproti warovi velka nevyhoda, port ma jako warrior na klamaky je lepsi druid. Urcite by tato zmena vyzvedla zase tyto povolani do popredi.
Empair
Undead Scriber
Undead Scriber
Příspěvky: 695
Registrován: 14 črc 2007 11:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Empair »

Acarus píše:Kontruktivní návrh jsem tu naposledy viděl před uherským rokem.
Konstruktivní návrh aby se ti líbil tobě ... no sám sem ti jich pár psal bo se mi nelíbilo kam směřuješ PvP ale ty máš svoji hlavu svoji vizi a i když návrhy jsou nenecháš si do kecat ... píšeš že bych radit ale pak děláš že ty rady neslyšíš ...
Selmaja
Misspelling Chicken
Misspelling Chicken
Příspěvky: 9
Registrován: 25 kvě 2010 11:30

Re: Náročnost Dungeonů

Příspěvek od Selmaja »

Já jen zírám, Empair si stěžuje jak je to vše trapně zlehčené, jak chodí "jeho" TOP dungy kde kdo a drze napoprvé, jak není třeba řešit problémové situace bo k nim vůbec nedochází nebo jen velmi zřídka ...jak se změnami celé PvM na DP degraduje na pár plechovek s clerikem co je léčí ...
a najednou je o pár stran dále starost o ostatní - cituji: "Vůbec i místnosti v dungeonech ... počínaje ostrůvkem konče nějakými Nkami v sorcu jsou robené tak aby, že omezují charaktery na jejich schopnostech aby se tím zvýšila obtížnost :unibrow: . .. místnosti se dají udělat obtížné X způsoby aniž by se jim museli brát schopnosti, ti "TOP" hráči si s tím už nějak poradí ale ten zbytek v normálních dungeonech a všude jinde tím bude trpět. :shock: "
Tak a teď mi to nejde do hlavy, tak je to lehký, nebo je to obtížnější? Na mě to spíš dělá dojem, že Empair má vztek, že už není TOP hráč co si s tím poradí a proto tu kňučí. Na mě to dělá dojem, že se po roce vrátil a ejhle, zjistil, že staré taktiky už nejdou uplatnit a TOP hráč je někdo jiný, kdo se přizpůsobil, ajajaj pokládek už není jen pro vyvolené, co je vzal Empair na vodítko??
Sakra je to snad o hře, ne? Jde o to hru měnit, zpestřovat dělat změny, aby bylo stále co zdokonalovat, neříkám, že jsem ze změn nadšená, ale změna je přece život, bylo by dobré, kdyby se GM zamysleli a trošku dali na návrhy Arianny, ale dovede si někdo představit, co času tomu musí věnovat? Hrajete ZADARMO, ty lidi si s tím nevydělávaj, tak to tak taky berte, ano dávejte návrhy, typy, ale proč je urážet?
Eset - DoHR
Odpovědět