To by me taky zajimalo.Qvido píše:Pošli mi sem místa a čas. Já si dám tu práci a najdu si to. Pak si můžeme popovídat o tom kdo je tu blbeček a lhář.
Zásah do ekonomiky
Re: Zásah do ekonomiky
Lokace 1205.2092 (1 ranger), 1194.2069 (2 rangery). Čas nevím jak přesně dohledat, ale bylo to dnes 18.6.2017 kolem oběda. A pokud to chceš hnát do osobní roviny, tak klidně můžeme. GM Alois to začal. Ale klidně.Qvido píše:Pošli mi sem místa a čas. Já si dám tu práci a najdu si to. Pak si můžeme popovídat o tom kdo je tu blbeček a lhář.
Ještě doplním, že jsem je zabil postavou Serial: 0x001D6505 Name: "Maomed Hrobecek".
A ještě doplním, že to byl sekáč Serial: 0x00374BDB Name: "Wrestler".
Naposledy upravil(a) Bizon dne 18 čer 2017 22:50, celkem upraveno 2 x.
Existují tři zásadní situace, kdy muž nevratně ztrácí svoji čest:
Když kvůli své zbabělosti nepomůže napadenému, když kvůli svému chtíči podvede svou lásku a když kvůli své pohodlnosti nesplní slib daný dítěti..!
Bizon
Když kvůli své zbabělosti nepomůže napadenému, když kvůli svému chtíči podvede svou lásku a když kvůli své pohodlnosti nesplní slib daný dítěti..!
Bizon
Re: Zásah do ekonomiky
S prodejem mas pravdu, vyveska je otevrena ekonomika, kazdy se rozhoduje sam co a zakolik/zda to proda, ale vyvedu te s omylu s cenou GP.GM Alois píše:No jestli se pletu tak mě oprav.Sir Artuhr píše: Ne, to rozhodně nezíská.
Možná teď tím omezením továrny na peníze jako afk mining, fishing, lumber, se to víceméně srovná. Ovšem za cenu otrávení hry hráčům. Vendoři na výkup itemů, alespoň v tom nastavení v jakém fungovaly poslední měsíce, byl další hřebík do ekonomiky DP. Těch pár jedinců, co umí dobře naskritpovat afk skript a vydělalo desítky milionů si teď může mnout ruce, ovšem jen do té doby, než se projeví, že peníze na DP mají pramalou hodnotu. Takže si za ně nekoupí rozhodně tolik kolik čekali a co čekali.
Makrující hráči si vydělali spousty peněz, které jsou ochotni utrati, za věci, které jdou získat jenom dungeonováním. Nabídka peněz stoupá. Ovšem hlavním zdrojem z dungoenování jsou itemy, které nelze umakřit. Ti hráči, kteří dungeonují, se mohou rozhodnout zda prodají či ne. Pokud prodají, záskají více peněz, které můžou vložit do spotřebáku, nájmu. Pokud by v dungeonech padaly jenom peníze, měl bys pravdu, ale jaksi nepadají.
Děláš tu jako by peníze předtím měly nějakou kupní sílu. Už léta se lidé spíše snaží věci měnit za něco jiného než peníze.
Zlom smeneho obchodu prisel 6 mesicu z5, do te doby hraci prodavali vetsinu za GP a GP meli svoji kupni silu mnohem vetsi. Nez lidi prisli na to co se deje, byla socha z 1.5m na 6m.
Ja proti tomu nic nemam, to je volny trh. I tak se od zacatku pidim po pravpuvodni myslence vykupujicich vendoru. Nikdo mi na ni neodpovedel. To ze jsme vyuzili prilezitosti, neni nic proti nicemu. PK by taky bez skrupuly pojelo 50 modraku v Adakomletech, na ktere vydelavali nekolik let. Tezic bude tezit to co mu zase nejvice vydelava.
Re: Zásah do ekonomiky
A pokud to budete dohledávat, tak chci, aby výsledek sem napsal Triglav, kterému jedinému věřím. Vím, co jsem viděl a co jsem zabil. Debila ze mě nikdo dělat nebude. A ještě tak arogantním způsobem.Acarus píše:To by me taky zajimalo.Qvido píše:Pošli mi sem místa a čas. Já si dám tu práci a najdu si to. Pak si můžeme popovídat o tom kdo je tu blbeček a lhář.
Existují tři zásadní situace, kdy muž nevratně ztrácí svoji čest:
Když kvůli své zbabělosti nepomůže napadenému, když kvůli svému chtíči podvede svou lásku a když kvůli své pohodlnosti nesplní slib daný dítěti..!
Bizon
Když kvůli své zbabělosti nepomůže napadenému, když kvůli svému chtíči podvede svou lásku a když kvůli své pohodlnosti nesplní slib daný dítěti..!
Bizon
Re: Zásah do ekonomiky
Když jsou afk makra na mining, lumber a fishing, tak člověk vydělává i když u toho není. A za to nic nedělání je to slušnej peníz. Zrušením vendorů by se tohle spravilo a nemusel by se snižovat drop běžným hráčům bez super maker.GM Alois píše: Každopádně nevím čím vendoři ničí ekonomiku, protože pořád víc člověk získá aktivním dungováním, než nějakým makrováním.
Re: Zásah do ekonomiky
Triglav ti tu nenapise bohuzel. Takze at ti tu napiseme cokoliv tak to stejne nebudes akceptovat ?Bizon píše:A pokud to budete dohledávat, tak chci, aby výsledek sem napsal Triglav, kterému jedinému věřím. Vím, co jsem viděl a co jsem zabil. Debila ze mě nikdo dělat nebude. A ještě tak arogantním způsobem.Acarus píše:To by me taky zajimalo.Qvido píše:Pošli mi sem místa a čas. Já si dám tu práci a najdu si to. Pak si můžeme popovídat o tom kdo je tu blbeček a lhář.
Re: Zásah do ekonomiky
Já tu nic osobně neberu, chci znát pravdu stejně jako vy. Ty jsi byl první, kdo tu začal rozhazovat lháře a hlupáky. Takže se na to podívám a uvidím. A s Triglavem jsi mě opravdu pobavil. Pokud ti zde přijde jako aktivní, tak si počkej na jeho odpověď.
Re: Zásah do ekonomiky
Chapu ze musite drzet pri sobe, ale GM Alois zde komentuje, jako by logoval jinou hru. Me se jeho informace nezdaji relevantni a hraci mu tak take odpovidaji. Takze podrazdeni Bizona, je vcelku pochopitelne. Uvidis co zjistis.Qvido píše:Já tu nic osobně neberu, chci znát pravdu stejně jako vy. Ty jsi byl první, kdo tu začal rozhazovat lháře a hlupáky. Takže se na to podívám a uvidím. A s Triglavem jsi mě opravdu pobavil. Pokud ti zde přijde jako aktivní, tak si počkej na jeho odpověď.
Re: Zásah do ekonomiky
Zeptám se. Vím, co jsem viděl a dělal. Kde, co bylo a nebylo. Kde a co zmizlo. Když mi napíšete, že tam nic nebylo. Jaký mám udělat závěr? Jediné, co mi zbyde je Vám věřit a potom všem, co jste tady vyprodukovali a jakým způsobem, opravdu čekáš, že to 100% přijmu? Opravdu? Když o tom tak přemýšlím, tak je to v podstatě jedno. Já vím, že tam Ti rangeři byli a pak už ne. Věřím svým očím a sám sobě. Omlouvám se.Acarus píše:Triglav ti tu nenapise bohuzel. Takze at ti tu napiseme cokoliv tak to stejne nebudes akceptovat ?Bizon píše:A pokud to budete dohledávat, tak chci, aby výsledek sem napsal Triglav, kterému jedinému věřím. Vím, co jsem viděl a co jsem zabil. Debila ze mě nikdo dělat nebude. A ještě tak arogantním způsobem.Acarus píše: To by me taky zajimalo.
Existují tři zásadní situace, kdy muž nevratně ztrácí svoji čest:
Když kvůli své zbabělosti nepomůže napadenému, když kvůli svému chtíči podvede svou lásku a když kvůli své pohodlnosti nesplní slib daný dítěti..!
Bizon
Když kvůli své zbabělosti nepomůže napadenému, když kvůli svému chtíči podvede svou lásku a když kvůli své pohodlnosti nesplní slib daný dítěti..!
Bizon
Re: Zásah do ekonomiky
Mám takový pocit, že afk stále nikdo nepovolil.... Nehledě na to, že v poslední době proběhlo pár kontrol a myslím, že ti co opakovaně afkuji to pocítili.
Vendoři rozhodně nebyli vytvořený pro to, aby si tu hráči vydělali bambiliony bez práce. S cenou se bude hýbat směrem dolů, doufám, ke spokojenosti všem.
Zdražení kouzel bylo plánováno již delší dobu, nebylo to na popud žádného hráče, nebo nějaké chyby. Řekl bych, že regu je všude dost a jak již bylo řečeno, na nbiky se myslelo. Do většiny dungeonu se hodil před časem lepší lokac, právě z toho důvodu, aby se dungeon vyplatil bez doplňováku.
Chcete po nás, abychom s vámi něco projednávali, ale polovina z vás by na to hleděla jen jedním směrem - jak z toho něco vytěžit, což je smutný fakt a byl jsem toho svědkem xkrat. Ale to už se někde rozebíralo, opravdu nikomu nezakazujeme, aby nám napsal souvislé a konstruktivní vyjádření, nebo návrh nějaké změny.
Na ty elfy se podíváme. Někdy se holt stávají věci mezi nebem a zemí... Budu rád, když mi sem hodíte další souřadnice, kde se vyskytují.
Vendoři rozhodně nebyli vytvořený pro to, aby si tu hráči vydělali bambiliony bez práce. S cenou se bude hýbat směrem dolů, doufám, ke spokojenosti všem.
Zdražení kouzel bylo plánováno již delší dobu, nebylo to na popud žádného hráče, nebo nějaké chyby. Řekl bych, že regu je všude dost a jak již bylo řečeno, na nbiky se myslelo. Do většiny dungeonu se hodil před časem lepší lokac, právě z toho důvodu, aby se dungeon vyplatil bez doplňováku.
Chcete po nás, abychom s vámi něco projednávali, ale polovina z vás by na to hleděla jen jedním směrem - jak z toho něco vytěžit, což je smutný fakt a byl jsem toho svědkem xkrat. Ale to už se někde rozebíralo, opravdu nikomu nezakazujeme, aby nám napsal souvislé a konstruktivní vyjádření, nebo návrh nějaké změny.
Na ty elfy se podíváme. Někdy se holt stávají věci mezi nebem a zemí... Budu rád, když mi sem hodíte další souřadnice, kde se vyskytují.
- Sir Artuhr
- Trhovec
- Příspěvky: 1290
- Registrován: 07 zář 2006 18:41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zásah do ekonomiky
V drtivé většině případů je makrující hráč také PvM aktivní hráč. Takže itemy tento typ hráče získá bez větších zádrhelů a které nezíská, tak je poptává za neskutečně astronomické ceny, kterým další hráči bez afk makrovacích skriptů nemohou konkurovat. Nemluvě o tom, že takovou hodnotu ty itemy ani nemají. Trh se tím celý křiví.GM Alois píše:No jestli se pletu tak mě oprav.Sir Artuhr píše: Ne, to rozhodně nezíská.
Možná teď tím omezením továrny na peníze jako afk mining, fishing, lumber, se to víceméně srovná. Ovšem za cenu otrávení hry hráčům. Vendoři na výkup itemů, alespoň v tom nastavení v jakém fungovaly poslední měsíce, byl další hřebík do ekonomiky DP. Těch pár jedinců, co umí dobře naskritpovat afk skript a vydělalo desítky milionů si teď může mnout ruce, ovšem jen do té doby, než se projeví, že peníze na DP mají pramalou hodnotu. Takže si za ně nekoupí rozhodně tolik kolik čekali a co čekali.
Makrující hráči si vydělali spousty peněz, které jsou ochotni utrati, za věci, které jdou získat jenom dungeonováním. Nabídka peněz stoupá. Ovšem hlavním zdrojem z dungoenování jsou itemy, které nelze umakřit. Ti hráči, kteří dungeonují, se mohou rozhodnout zda prodají či ne. Pokud prodají, záskají více peněz, které můžou vložit do spotřebáku, nájmu. Pokud by v dungeonech padaly jenom peníze, měl bys pravdu, ale jaksi nepadají.
Děláš tu jako by peníze předtím měly nějakou kupní sílu. Už léta se lidé spíše snaží věci měnit za něco jiného než peníze.
V současné situaci jste zavedením výkupních vendorů dali obrovskou výhodu afk makrujícím hráčům, jelikož mohou tu cenu našroubovat tak vysoko, že se někdo nakonec chytne a prodá.
A ano gp i předtím měly pramalou hodnotu. Pak ale právě nechápu takový krok jako je zavedení afk vendorů na výkup.
Prostě a jednoduše. Ekonomiku ve hře dělají jen a pouze GM, jelikož mají absolutní moc nad tím, kolik itemů a gp se ve světě objeví. Zbytečné jsou řeči o tom, že ekonomiku a ceny určující hráči. To sice ano, ale ti jenom reagují na to, jak GM udělají ten který item vzácnější. Podle mě je cely problém ve snaze GM o zbytečně složitou politiku v přístupu k regulaci ekonomiky. Co chtějí hráči? Mamon, tak jim ho dejte. Místo kravin jako vendor na výkup itemů udělejte hezčí poklady, udělejte více dostupných high lvl mobů, udělejte více kvestů atd. atd., ať ten server trochu žije. Jestli někoho baví 24/7 makrovat a pak to někde prodávat a hromadit nesmyslný gp tak prosím. Ale nemůže z toho přece mít víc, než člověk co se někde 4 hodiny drkocá v dungu a pak dostane 50k soulshard a +9 widle. To se pak nemůžete divit, že jsou lidi otrávení.
Jako zbytečně tím trápíte hráče i sebe. Kašlat na nějaký regulace vývoje ekonomiky a bla bla. Vaš čas nemá být plýtván na to, že se něco vymyslí a nedomyslí, což se sice stává všem, ale pak trávíte čas přemýšlením, jak opravit chyby, které ta změna přinesla. Trošku to má být o zábavě. Je to hra a ne raketovej výzkum a nejde tu o vymýšlení kde jakých složitostí viz celá tato situace s ekonomikou. Je to podle mě stejně neřešitelný problém, protože pokud by měla ekonomika na DP šlapat v dobrém stavu, musel by se tomu někdo skutečně aktivně věnovat a analyzovat to do detailu s potřebou velkého množství dat. A kdo by tohle chtěl probůh dělat? To už je hodně velkej bizár koníček:)
Naposledy upravil(a) Sir Artuhr dne 19 čer 2017 14:34, celkem upraveno 1 x.
Re: Zásah do ekonomiky
Nemyslím si že by se tady AFK scriptem myslelo že to někdo pustí bez dozoru ale že se nemusí starat o jeho běh krom AFK kontroly... Co se týká vyjádření Aloise, taky mi přijde jako by hrát jinou hru. Sochy se roky roků daly stabilně koupit kolem 2M gp v závislosti na tom jak někdo sháněl a kolik byl ochotný dát. Po změně vendorů najednou nebyl problém prodat sochu i za víc než 2x větší cenu ... Čísla které tady padly ohledně výdělku z lumberu myslím odpovídají na to kde se ty nabídky vzaly.Gilraen píše:Mám takový pocit, že afk stále nikdo nepovolil.... Nehledě na to, že v poslední době proběhlo pár kontrol a myslím, že ti co opakovaně afkuji to pocítili.
A sice je pravda že mining a fishing se dal takto těžit, ale mytheril byl donedávna použitelný jen na loot crafta + něco málo na nová brnka. Na tom se nedalo zbohatnout, omezená poptávka. Stejně jako mapky a ryby sice taky byly, ale taky je kupovali jen hráči ... další omezená poptávka ...
Ale vendoři ... vendoři znamenali že poptávka omezená není ... a za první dny kdy se toto ladilo hráči prodali ten přebytek co měli a jak zjistili že můžou takhle vydělávat tak prostě vydělávali dál... tomu se asi není proč divit.
Vyjádření hráčů jste měli hned po zavedení změn ale rozhodli jste se to ignorovat. Nezdá se vám že když polovina hráčů něco říká, tak ta vaše změna asi nebude to pravé pro udržení hráčů ve hře ? Někde qvido psal že když bude chtít vědět názor hráčů tak se jich zeptá ... ptal se někoho co si o těch posledních změnách hráči myslí?Gilraen píše: Zdražení kouzel bylo plánováno již delší dobu, nebylo to na popud žádného hráče, nebo nějaké chyby. Řekl bych, že regu je všude dost a jak již bylo řečeno kolegyní, na nbiky se myslelo. Do většiny dungeonu se hodil před časem lepší lokac, právě z toho důvodu, aby se dungeon vyplatil bez doplňováku.
Chcete po nás, abychom s vámi něco projednávali, ale polovina z vás by na to hleděla jen jedním směrem - jak z toho něco vytěžit, což je smutný fakt a byl jsem toho svědkem xkrat. Ale to už se někde rozebíralo, opravdu nikomu nezakazujeme, aby nám napsal souvislé a konstruktivní vyjádření, nebo návrh nějaké změny.
K tomu že je regů všude plno ... já myslím že o to ani nejde. Přinejlepším bych tuhle změnu taky označil za podivnou. Sumy se podle novinek už nějak zlevnily (tedka je to 3 regy z každého). I tak to pro hráče znamená že když sme šli nějaký dung, věděli sme cca kolik si brát regů. Tedka aby sme brali bud mnohonásobně více a při výlehu o to přišli, a nebo riskovali že regy dojdou pokud odhad není dobrý ( a udělat odhad když každá krizovka ted bere X krát více regů asi nebude sranda).
Už tak byl klasický low, medium dung bez (doplnujícího) pokladu pro prska/clera prodělečný, svitky, tmr regy a člověk si po odečtení nákladů nevydělal nic. Lokáč je jen cena utěchy ani tam není nic cenného co by stálo za to. V top dungách to tak hrozné nebude, protože tam poklady jsou v milionech. A jestli tím že ste posílili nb lokáče chcete dělat i pro tyhle dungy nedejbože přidávat regy do lootu atd ? To vážně ? Když se to ukázalo jako špatné nastavení proč to stejně zuby nehty tlačíte dál ? Jako s vendory ? Ukázalo se vám že lidi harvěj dřevo a prodávaj a vydělávaj na tom miliony a místo abyste si řekli "no sakra to byl blbej nápad" a zrušili to tak v etapách snižujete cenu ... Stejně těm lidem už ty gp nikdo nevezme ... navíc, bohužel, dřevo netěží všichni a proto takhle zbohatlo jen pár lidí ...
Sečteno myslím že vymýšlením změn kterým budete pod rukama měnit nastavení které roky funguje moc hráčů nepřilákáte ... měli byste místo hrabání do nastavení spíše dělat questy jako na začátku, nové dungy... Když to přeženu tak trend posledních změn na dp je "Tohle se zrušilo, tohle se omezilo, tohle se zdražilo, tohle se předělalo...".
Re: Zásah do ekonomiky
AFK nikdo nechce. Porad bych rad rozlisoval autonomni a AFK.Gilraen píše:...
U osobne tamingu jsem nikdy AFK nebyl a ovladat ho nemusim. Vadi mi, ze sitauce s tezbou dreva mela dopad i na lidi co by si tezili pro spotrebu.
Ale toto nastaveni provedl ten kdo dal vykup dreva na 25000,7500,3000,1500,650.
Nikdo neceka demokracii, pouze jak psal Acarus "Slusnych hracu si vazime", tak bych to rad videl v komunikaci. Bohuzel co jsem se vratil, me forum a reakce GM na hrace velmi nemile prekvapila. Pochopim zname firmy, ale dost casto reakce i na nove hrace je neadekvatni.
Ale porad dokola, je nas tu 5 a pul. Vetsinou logujeme a hrajeme kvuly lidem kolem nas. Je zarazejici, kdyz jsem v guilde kde je 10 ativnich lidi, ciste PvM hracu, co tu vetsinou hraji 15let a nikdo nerozumi GM teamu a jejich neustalemu zasahovani do hernich a zavedenych systemu. Od armoru, vendoru (jen toho na drevo, to je ulet) pres regy, prekopavani charakteru atd. Proc? Vzdy je to celkem pekne nastavene, staci ladit chyby. Zavadet protiopatreni na nejake extremy, zde nekdo nekdo nejak neco chodi a dava to... Typycky WH, zalozil sem si ho ani sem si snim poradne nezabehal... penetrace, proc? Jako hrac sem to vubec nevedel ze nejaky TOP hraci chodi TOP dungy a nekde neco davaji s prstem v nose... atd.
Proc radsi nevenovat energii ingame vecem, questum, novym dungum, novym itemum, turnajum. Nevim, ale menit porad zavedene veci, to je proste cesta do pekel. Pak jeste stirat hrace na forku, kdyz se nahodu zeptaj proc a jak a co...
Re: Zásah do ekonomiky
Je pekné, že si sa snažil tou ekonomickou terminológiou, ale tá nestačí. Dôležitejší ako terminológia je ekonomický koncept danej zmeny a jej zámer. V tomto prípade by som ho veľmi rád spoznal, pretože nech sa snažím ako chcem, tak logicky sa k nemu dopracovať neviem.GM Alois píše:No jestli se pletu tak mě oprav.
Makrující hráči si vydělali spousty peněz, které jsou ochotni utrati, za věci, které jdou získat jenom dungeonováním. Nabídka peněz stoupá. Ovšem hlavním zdrojem z dungoenování jsou itemy, které nelze umakřit. Ti hráči, kteří dungeonují, se mohou rozhodnout zda prodají či ne. Pokud prodají, záskají více peněz, které můžou vložit do spotřebáku, nájmu. Pokud by v dungeonech padaly jenom peníze, měl bys pravdu, ale jaksi nepadají.
Děláš tu jako by peníze předtím měly nějakou kupní sílu. Už léta se lidé spíše snaží věci měnit za něco jiného než peníze.
Taká centrálna banka zasahuje do peňažnej zásoby z toho dôvodu, že sa tak v konečnom dôsledku snaží dosiahnuť cenovú stabilitu. Čo by mal byť aj váš cieľ ako GM (aka centrálna banka DP). No zatiaľčo z obdobia pred touto zmenou sa o cenovej stabilite hovoriť dalo, po zavedení týchto vendorov určite nie (cena sochy sa behom pár mesiacov strojnásobila!).
Ďalej hovoríš, že peniaze nemali nejakú kúpnu silu ani predtým. Čiže vašim zámerom je odstránenie ich kúpnej sily nadobro? Nemalo by to byť naopak? Rozumej snaha o odčerpanie peňažných prostriedkov, aby sa ich kúpna sila posilnila? Keď už nie to, tak aspoň udržanie súčasnej kúpnej sily? Funkcia peňazí nie je iba ako prostriedok výmeny, ale napríklad aj taká zúčtovacia jednotka, čo sa v tejto hre využíva tiež, aj keď nie až tak, pretože tu silno funguje barter.
Každopádne už samotná neekonomická podstata zmeny nemá zmysel. Prečo zavádzať vendora, ktorý vykupuje veci, ktoré sa dajú makrovať? Ak by sekači alebo mineri počas makrovania vytvárali nejaký vedľajší materiál alebo efekt, ktorý pre nich nemá žiadnu hodnotu a GM sa ich snažia motivovať, aby ho vytvárali aj naďalej, tak to pochopím. Ale vytvoriť uzatvorený kruh, ktorý celkovo neprináša nič prospešné pre komunitu iba negatívne vplýva na ekonomiku je mimo mňa.
- Mephist
- Pencil Master
- Příspěvky: 541
- Registrován: 16 říj 2006 12:04
- Bydliště: Templar's Town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zásah do ekonomiky
Podle toho co vím, tak důvod zavedení vendorů byl, aby si mohli začínající hráči přivydělat.
V době kdy se vendoři zaváděli, tak absolutně nefungoval odbyt dřeva, ingotů a dalších makrovacích produktů, jejichž výrobou si před lety většina nb vydělávala na trénink postavy. Proto se zavedli vendoři, aby přidali do ekonomiky poptávku po těchto věcech.
V době kdy se vendoři zaváděli, tak absolutně nefungoval odbyt dřeva, ingotů a dalších makrovacích produktů, jejichž výrobou si před lety většina nb vydělávala na trénink postavy. Proto se zavedli vendoři, aby přidali do ekonomiky poptávku po těchto věcech.
Mephist|Phenom|Hammer Maiden|Fanatik|Sin|Ryla|Carokrasna|Amanita|Anicka
True victory is victory over oneself.
True victory is victory over oneself.
Re: Zásah do ekonomiky
V takom prípade je toto riešenie aj tak veľmi nešťastné. Prečo nestimulovať samotných hráčov tento tovar dopytovať prirodzenou cestou? Veľmi dobré riešenie bolo zavedenie kovových +25 brnení. Hráči s peniazmi mali motiváciu kupovať tieto brnenia alebo ich jednotlivé komponenty a craftovia mali motiváciu začať opäť kopať, čo mohli robiť aj začínajúci hráči.Mephist píše:Podle toho co vím, tak důvod zavedení vendorů byl, aby si mohli začínající hráči přivydělat.
V době kdy se vendoři zaváděli, tak absolutně nefungoval odbyt dřeva, ingotů a dalších makrovacích produktů, jejichž výrobou si před lety většina nb vydělávala na trénink postavy. Proto se zavedli vendoři, aby přidali do ekonomiky poptávku po těchto věcech.
Vytvoriť umelý, uzatvorený kruh, bez akéhokoľvek konceptu je nezmysel.
Samozrejme, tomuto všetkému sa dalo predísť, ak by daný úmysel bol komunikovaný s hráčmi, ktorí by poukázali na jasné nedostatky tejto zmeny. Poprípade reflektovanie na feedback od hráčov k tejto zmene. Lenže nič také sa nekonalo. Zmeny prišli až keď ceny vyleteli k nebesiam.
Ak GM nevedia, ako motivovať samotných hráčov vykupovať drevo a iné základné produkty, tak treba spraviť topik pre hráčov, ktorí by im určite dali xy návrhov, ako tieto základné produkty zakomponovať do výrobných procesov už existujúcich alebo nových zložených produktov. Dopyt po jednotlivých základných produktoch by sa posilnil, ale stále by zostal v prirodzených medziach, pretože by bol limitovaný ochotou a schopnosťou hráčov ho kupovať.
Re: Zásah do ekonomiky
Pokud by se tímhle měli podpořit začínající hráči tak ta podpora je "chcete si vydělat ? pustte si makro..."? To mi přijde postavené na hlavu a určitě je to opak toho, co by chtěl začínající hráč dělat (**** hrát!!!). Spíše bych zvednul padavost regů/gp z potvor v nb dungách a lokacích třeba na 2x tolik, než hnát nbíky do dolů/lesa makrovat. Jestli tohle mělo za učel podpořit začínající hráče tak nechápu, proč je ten směr podpory orientovaný k civění na makrující postavičku ...Mephist píše:Podle toho co vím, tak důvod zavedení vendorů byl, aby si mohli začínající hráči přivydělat.
V době kdy se vendoři zaváděli, tak absolutně nefungoval odbyt dřeva, ingotů a dalších makrovacích produktů, jejichž výrobou si před lety většina nb vydělávala na trénink postavy. Proto se zavedli vendoři, aby přidali do ekonomiky poptávku po těchto věcech.
- Mephist
- Pencil Master
- Příspěvky: 541
- Registrován: 16 říj 2006 12:04
- Bydliště: Templar's Town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zásah do ekonomiky
Tak kdysi bývalo uplně normální, že si začínající prsk na trénink vydělal kopáním v minocu. Kdysi jsem takhle taky začínal se svojí první postavou a to jsem ještě část tréninku klikal ručně na holém clientovi, až později jsem přešel na zázrak jménem yoko Když se tenkrát novej hráč zeptal, jak vydělávat peníze do začátku, tak ho každej poslal kopat, sekat, nebo rybařitRaziel píše:Pokud by se tímhle měli podpořit začínající hráči tak ta podpora je "chcete si vydělat ? pustte si makro..."? To mi přijde postavené na hlavu a určitě je to opak toho, co by chtěl začínající hráč dělat (**** hrát!!!). Spíše bych zvednul padavost regů/gp z potvor v nb dungách a lokacích třeba na 2x tolik, než hnát nbíky do dolů/lesa makrovat. Jestli tohle mělo za učel podpořit začínající hráče tak nechápu, proč je ten směr podpory orientovaný k civění na makrující postavičku ...
Dneksa už je samozřejmě jiná doba, jsou tu skillpointy, vysvědčení atd. A na makrování jsou tu boti o kterých se dřív lidem ani nesnilo
Mephist|Phenom|Hammer Maiden|Fanatik|Sin|Ryla|Carokrasna|Amanita|Anicka
True victory is victory over oneself.
True victory is victory over oneself.
Re: Zásah do ekonomiky
Srovnáváš dvě už nesrovnatelné věci.. Musíš brát v potaz dnešní dobu, svět se nezastavil v roce 2000, je plno FREE ONLINE GAME, v minulosti jich tolik nebylo a UO byla snad jediná komplexní hra, kde možnosti byli takřka neomezené.. V dnešní době, zvlášť mezi mladýma určitě nikdo nechce zapnout jednu ONLINE hru (UO) mezi dalšími bambilion hrami, aby čuměl jak tam panáček vykonává AFK činnost, dnešní mládež a všeobecně lidi, si chcou zahrát, jít dung, popřípadě zkusit PvP, zaharvit prostě mačkat klavesnici, citil adrenalin vztek, a ne sedět nesmyslně za PC a měsíce trénovat postavu a další měsíc kopat rudu a vydělat milion. V dnešní době určitě né, to radši tu hru smaže, a stahně něco jiného, kde si hned zahraje a dostane porci uspokojení v podobě hraní a ne, v týdenním hodinovém lapaní lelků..Mephist píše:Tak kdysi bývalo uplně normální, že si začínající prsk na trénink vydělal kopáním v minocu. Kdysi jsem takhle taky začínal se svojí první postavou a to jsem ještě část tréninku klikal ručně na holém clientovi, až později jsem přešel na zázrak jménem yoko Když se tenkrát novej hráč zeptal, jak vydělávat peníze do začátku, tak ho každej poslal kopat, sekat, nebo rybařitRaziel píše:Pokud by se tímhle měli podpořit začínající hráči tak ta podpora je "chcete si vydělat ? pustte si makro..."? To mi přijde postavené na hlavu a určitě je to opak toho, co by chtěl začínající hráč dělat (**** hrát!!!). Spíše bych zvednul padavost regů/gp z potvor v nb dungách a lokacích třeba na 2x tolik, než hnát nbíky do dolů/lesa makrovat. Jestli tohle mělo za učel podpořit začínající hráče tak nechápu, proč je ten směr podpory orientovaný k civění na makrující postavičku ...
Dneksa už je samozřejmě jiná doba, jsou tu skillpointy, vysvědčení atd. A na makrování jsou tu boti o kterých se dřív lidem ani nesnilo
PS: Někdo dostal odměnu za to, že zrekonstruuje stránky tak aby pro nováčky byla ta hra jednoduší, nějaky tutorial (video), tuším byly i odměny, a kde je výsledek? Jen dvě nové fotky na facebook profilu ?
„Člověk, který nikdy nedělá chyby, je člověk, který nikdy nedělá nic“
Theodore Roosevelt
Theodore Roosevelt
Re: Zásah do ekonomiky
Qvido píše:... chci znát pravdu stejně jako vy. Ty jsi byl první, kdo tu začal rozhazovat lháře a hlupáky. Takže se na to podívám a uvidím.
Gilraen píše:Na ty elfy se podíváme. Někdy se holt stávají věci mezi nebem a zemí... Budu rád, když mi sem hodíte další souřadnice, kde se vyskytují.
Tak doufám, že ten kdo to tam hráčům dával (sám se resp přidal a zase odebral asi těžko..) bude řádně potrestán a vyhozen z vašeho teamu.Bizon píše:Já vím, že tam Ti rangeři byli a pak už ne. Věřím svým očím a sám sobě. Omlouvám se.
Takové zakomplexované individua co jen hází klacky lidem pod nohy tu opravdu ve vedení serveru nechceme!